Nuffnang Ads

Thursday 27 February 2014

MEMORI

Kenangan merupakan pengalaman. Pengalaman merupakan hadiah paling terindah yg xmgkin d lupakan. Ianya akn terus bersemadi dalam diri kita. Sejauh mana pun kita buang ,ianya akan tetap terpahat d ingatan kita. Sama juga sperti kepercayaan. Hilang sebuah kpercayaan ,ibarat retaknya kaca. Ianya boleh d cantum namun ianya tak kan sama sperti dlu n mudah pecah. Dan mungkin akan pecah berkecai jika tdak d jga dgn lbih baik. Sama lh mcm hati aku. 

Tak pnah aku sangka tahun yang perit bg aku adalah tahun yg paling bermakna dlm hidup aku. Sudah 4 tahun ianya berlalu tp tetap segar dalam ingatan aku. Apa yg tlh berlaku pd thun itu hnya tggal kenangan. Mgkin msa tu aku lemah utk hadapi sgala dugaan tp kini smua tu membuat aku kuat n bangkit semula. Jabatan tt buruk? Taman Jubli? Loji Taman Intan? Semua tu bnyak simpan kenangan utk aku. Hanya kerana seorang ,aku mampu mencipta pelbagai memori utk d ingati sehingga kini.

Kalau kita tahu jalan hidup kita pada hr esok cmna ,mgkin kita akn lebih bersedia dan berhati hati dlm menentukan jalan mana yg perlu d pilih. Bak kata Asmidar (my bff) , "Hari semalam adalah memori ,hari ini adalah realiti ,dan hari esok adalah rahsia bt kita. Dalam hidup kita ni ada jalan ,jangan takut utk buka pintu dan melangkah pd hr esok. Kalau malam ni kita d temani bulan ,esok kita d temani matahari yg akan menyinari setiap langkah kita". 

Syazwani , Diyana , Asmidar , Fatinah , Nazmin :)

No comments:

Post a Comment