Nuffnang Ads

Tuesday 25 February 2014

Holidays episod 1

Rindu nk p Vietnam lagi. Walaupun berat hati ni meninggalkan Malaysia tp aku dh mula jatuh cinta dgn ngara kecik tu yg mempunyai hampir 7000 org beragama Islam menjadi rakyat Vietnam. Sikit jaa kan? Sebab tu agak susah klu nk cr halal food. That y lh aku guna ajen pelancongan ,iaitu Kak Mariam. Knp aku berat tggalkan Malysia pd mulanya? Sbb ,first aku ada masalah peribadi dgn someone ,second p dgn kwn ayh aku. Arhh ,xsukaaa! Tp mcm mna aku boleh jatuh cinta kt ngara tu pula errr? Meyh aku imbas kembali kenangan2 d sana~~~~~~

Aku bertolak dari rumah aku g kL pd 19.12.2013. Bertolak pagi dgn fmily kwn ayh aku tu ar! Aku tak suka sbb aku sangkakan ank dy si Mr. Moustache tu sombong ngan aku. Yalh ,org kaya katakan~ Aku pnah lah amek lsen keta sama dgn budak tu tp tak pnah tguq pun ,mak dy ja slalu tguq aku. First pjalanan mnuju kL ,kitorg stop kt Tapah utk makan n solat zohor. Then teruskan lg perjalanan ke kL ,smpai ptg dah lh kt sna. Book blik hotel dlu ,tdoq smalam dlu kt kL sbelum flight g Vietnam. Hotel tu dkt dgn Sunway Piramid ja. So ,sempat lh juga mlawat Sunway Piramid tuu ! mmg best lh mall tu ,ada mcm mcm. Pragai mnusia pun mcm mcm juga ar! huh ! Masa tu mula lh aku berangan yg aku ngan bf aku main kasut roda kat Sunway Piramid tu. Haha !Angan angan mat jenin~

Mlm tu ,turun makan kt bawah hotel tu ja. Aku mkn Nasi Goreng Bidara ,mmg sdap weyy ,tak tipu :) Mlm tu ada bola Malaysia lawan apa tatau lh sbb kdai mkn tu riuh nk mampoih dgr org kata "goal!!!goal!!!" n mata aku tetiba tertengok psangan couple yg makan dpn aku tu. Aku tak kesah ampa nk couple ,nk kluaq mkn ,tp ppuan tu mrokok ,bf dy tak mrokok pun ! Pelik arr~ Knp laki tu sbgai bf tak tguq gf dy ,xsyg gf ka? Nk gf mati cepat ka? hehe ! pening rrrrr! Mlm tu fmily aku mkn dgn fmily kwn ayh aku tu tp Mr.Moustache tu tak turun mkn. Elok aku dah nk balik hotel ,bru dy turun. Selamat lh ,kalau dy trun mkn skali aku td ,msty tak kenyang aku mkn.

Mlm dah smakin lewat ,aku lenaaa ja lh. Tp aku xleh lena sgt sbb aku dok teringat msalah peribadi aku tu. Hm dgn batery fone takda. Aku lgsung xcontact dy slama aku holidays tu. Hm. Tp aku xpnah lupa dy ,slama kt sna ,aku tetap fkir masalah yg aku ada tuu. Aku bukan tak bawa cas fone tp ,ayh aku guna cas fone aku ,pastu kakak aku lak guna ,aku xsempat lh nk ngecas. :( huhu! tp takpa lah!

20.12.2013

Check out dr hotel g KLIA. heee ,first time aku nak naik kpal terbang weyy !Dlu aku pnah mtk bakal suami aku bawa aku holidays naik kapal terbang , tp bila dh dpt naik sndri rsa xbest mana pun. Stress tgok pakaian pramugari Malaysia agaknya! weyy ,pramugari Vietnam punya pakaian mnutup aurat ,labuh oww !Malu ja org melayu kita yg jd pramugari tu. Harap muka ja lawa tp pakaian mcm org xda akal~

Sampai ja kt airport Vietnam , kami d sambut dgn meriahnya oleh agen plancong masing2. kitorg book van kecik ja utk dua family. Cuaca kt sana mmg best ,xpnas xsejuk. always mendung ja !tp....jalan sana sempit ,penunggang moto boleh jalan ikut suka ja. Guna isyarat hone ja bkn ikut sgt peraturan. Kalau aku yg bawa mto kt sne ,mmg berjanggut lah baru boleh dpt smpai ke destinasi. Huhu~

I'm with Akmal Fauzi :)

Muzium Perang Pulau Pinang? Pnah p dak? Klu pnah ,bguslah. Kt vienam pun ada stu muzium mcm tu juga tp d panggil apa ntah ,aku dh lupa~ Muzium tu besaq. Ada mcm2. Tempat menembak ,masuk dlm tanah ,mcm2 lh alatan perang yg di sejarahkan di situ. Takut weyy klu tgok snjata smua tu. Rsa nk marah kt British pun ada. Huhu~ Tp skrg dh merdeka dah !Alhamdulillah :) ,


. . . . . . to be continues

No comments:

Post a Comment